Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi

 

Sosyal Medya

Sosyal medya yönetimi.  Sosyal medya, insanların aktif olarak kullandığı bir mecradır. Bu mecra da insanlar genellikle haberleşme işlemi yapmaktadır. Son zamanlar da ürün satışı, tanıtım gibi durumları da kapsayan sistemin yönetimi önemlidir. Oldukça tanınan birisi olmak veya bu hesaplar da satış yapmak için bilgiler almanız gerekmektedir. Bu işlemi yapan birçok ajans ve şirket vardır.

Buralardan destek alabilir veya hesabınızın bu kişiler tarafından yönetilmesini sağlayabilirsiniz. Küçük hesaplar için kolay olsa bile oldukça fazla kişinin gördüğü hesapları kontrol etmek oldukça zordur. Özellikle satış yapılan bir hesabın yönetimi oldukça zordur. Sipariş vb. durumlar için hesaba gelen mesajları incelemek, yapılan yorumlara cevap vermek ve gelişim için sosyal medya yönetimi çok önemlidir.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Öncelikle sosyal medya yönetimi yapılacak ajansa öncelikle belirli bilgiler vermelisiniz. Bunlar hedef kitlenizin kimler olduğu, amacınızın neler olduğu ve rakiplerin izin kimler olduğu gibi önemli bilgilerdir. Bu bilgiler sayesinde hesabınız oldukça hızlı bir şekilde büyüyecektir. Bunun yanında yönetimi yapan firma sizler için hesabınıza detaylı bir şekilde incelenmelidir.

Hesaptaki takipçi veya abone sayısı, bu abonelerin veya takipçilerine ne kadar aktif olduğu ve sitenin bu zamana kadar nasıl yönetilmiş olduğu incelenmelidir. Bunun yanında sizlerin haftada kaç adet paylaşım yaptıkları da önemli bilgilerdendir. Bu aşamadan sonra uzmanlar size hangi mecralar üzerinde yayın veya paylaşım yapmanız gerektiği hakkında bilgiler verip haftalık olarak ne kadar paylaşımda bulunmanız gerektiğini anlatacaklardır. Bu aşamalarla son bulmamaktadır. Hashtaglar önemli yer tutmaktadır. Hesabınızdan yapacağınız kampanyalarda hangi hashtaglari kullandığınıza önemlidir.

Sosyal Medya Yönetimi ile Kazanılacak Yenilikler

Hesabınızın diğer hesapların daha da üstünde olmasını sağlamaktadır. Kriz yönetimi yapabilecek, içeriklerde kullanılan iletişim dili ve hedef kitle izin kimler olduğu gibi birçok soruna çözüm bulunmaktadır. Öncelikle çıkabilecek en büyük kriz hesabınızın karalanmasıdır.

Bu gibi durumlarda nasıl bir tavır takınılmalı bunlar hakkında bilgiler ve destekçiler bulabilirsiniz. SMY yapılmaması durumunda hedef kitle belirlenemeyecek ve istenilen insanlara ulaşılamayacaktır. Bunun hakkında birçok bilgiyi de burada edinmek ve hesaplarınızın buna göre idare edilmesini sağlayabilirsiniz.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sosyal medya hakkında bilgi sahibi olmayan kişiler hesaplarının yükselmesini sağlayamayabilirler. Haftalık düzenli takipçi artışı veya düzenli olarak hesapta paylaşılan fotoğraflardaki çekicilik önemlidir. Görsellik önemli olduğu için öncelikle hesapta paylaşılan fotoğrafların güzel ve dikkat çekici olması gerekmektedir. SMY bilmek bu yüzden önemlidir. Dikkatsiz ve daha önce birçok kez kullanılmış fotoğrafları kullanmak yapılan paylaşıma olan dikkati azaltacağı için istenilen hit yakalanamayacaktır. Bu sebeple fotoğraflar dikkatle seçilmelidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu web sitesini daha iyi hale getirmek için bilgisayarınıza çerezler yerleştirdik. Çerez politikasını okuyun
Evet, çerezleri kabul ediyorum